Frissítve: 2018.10.17.
Az első részben azt mutattam meg, hogyan kell fizikailag kicserélni az óracsoportot.
Most a szoftveres rész következik, a proxizás, vagyis az óracsoport összehangolása az autó fedélzeti számítógépével.
Figyelem! A kínai hamisítvány adapterek, kábelek károsíthatják, akár tönkre is tehetik a gépjármű elektromos rendszerét, hibajelzést okozhatnak, vagy működésképtelenné tehetik az autót! Mindenki csak eredeti diagnosztikai kábelt használjon! A cikk íróját nem terheli felelősség a hibás OBD eszközök, hozzá nem értés miatt a gépjárműben okozott károkért!
Ehhez először is szükség lesz a fizetős változatú Multiecuscan-re. Ha még nem tettétek, akkor az erről szóló bejegyzéssel kezdjétek az olvasást!
Diagnosztika, hibakód kiolvasás alapismeretek
A művelet meglehetősen egyszerű. Laptophoz és az autóhoz csatlakoztasd az ELM327 kábelt, indítsd el a Multiecuscan-t, majd válaszd ki az autó típusát. Ha korábban még nem tetted meg, mindenképpen állítsd be a Beállítások menüpontban a CSV és a LOG Mappákat. Ide a számítógépen létező két mappát adj meg, különben nem fogja menteni a diagnosztika során keletkező naplózásokat. Ennek akkor van jelentősége, ha valami gond adódna a művelet során.
A Rendszer-nél jelöld ki a Karosszériát, a Vezérlőnél válaszd a CAN Setup / PROXI Alignment Procedure lehetőséget.
Sikeres csatlakozás után ellenőrizzük az Információ fülön olvashatókat.
Ha az óracsoporton kívül mást nem jelez EOL Failed állapotúnak, akkor továbbléphetünk a Korrekció lapra.
Olvassuk el figyelmesen a feljegyzéseket a jobb oldalon. Fontos, hogy be legyen állítva a Multiecuscan beállításai alatt a korábban említett CSV és LOG mappa. Nagyon fontos, hogy ne szakadjon meg a művelet, ha egyszer elindítottad! Mindenképpen feltöltött, jó laptop akkumulátorral állj neki a műveletnek, és az autóban se legyen lemerülve az akku! A művelet során két beállítás alaphelyzetre fog állni, ezeket csak a kódkártyán található kód ismeretében lehet átállítani! Ettől nem kell nagyon megijedni, általában alaphelyzetben van amúgy is.
A két alaphelyzetre álló funkció:
- “Indicators Command” – Jelezzen, vagy ne jelezzen az irányjelzőkkel a központizár.
- “Alarm Country Mode” – A gyári riasztóval szerelt változatoknál az ország-specifikus üzemmódot határozza meg.
Az indítókulcs legyen MAR állásban (add rá a gyújtást), de ne idnítsd be az autót.
Ezután kattints a Végrehajt gombra, a felugró ablakban a figyelmeztetést nyugtázd az Y gombbal, és már indul is a folyamat. Itt kell nagyon vigyázni, hogy ne szakadjon meg semmi miatt!
Ha sikeresen lefutott, akkor már nem villog az LCD kijelző az óracsoporton. Ha véletlenül valami hiba lenne menet közben, akkor a főoldalon a Jelentés küldése gomb segítségével lehet elküldeni a fejlesztőnek, és fel kell venni vele a kapcsolatot a forum.multiecuscan.net fórumon keresztül. Itt fontos, hogy legális változat legyen, különben nem kapunk segítséget.
Ezzel majdnem teljesen készen vagyunk. Az utolsó lépés, ha az új óracsoportban eltér – és biztos, hogy eltér – az össz kilométer állás, akkor azt is igazítanunk kell a a régihez. Ez csak akkor lehetséges (multiecuscan-nel), ha az újban kevesebb van, mint a régiben.
Csatlakozzunk a főmenüben a Műszerfalhoz:
A Korrekció alatt a Write odometer-t hajtsuk végre.
Ahogy a program figyelmeztet is, vigyázzunk, hogy csak előre tudjuk állítani az órát, nincs lehetőségünk visszatekerni! Az a trükk sem fog működni, hogy 999 999-re állítjuk az órát, mert nem fog átugrani 0-ra! Sőt, az óracsoport csak 399 999 km-ig képes kijelezni az összes megtett távot, ha ezt túllépi, akkor csak “- – – – -” fog megjelenni a kijelzőn, és többé nem mutatja az összes megtett km-t.
Ezzel készen is vagyunk a beállításokkal.
Szia! Engem az érdekelne hogy ha a km számláló 399999 van hogy tudom 0-ra állítani? Az autóm elérte a 400000km-ert és 5db vonal látszódik! Köszönőm!
Speciális célműszerrel kell az órát visszaállítani 0-ra. Mivel, idézem “az új büntető törvénykönyv szerint 2013. július 1-je óta önálló bűncselekmény a kilométerórák manipulálása, amiért legfeljebb egy év szabadságvesztés adható”, ezért ennek menetét nyilván nem ismerem.
Esetleg megtudhatóm hogy mi az a speciális célműszer?
Nem mondhatok ennél többet, de viszonylag könnyen találni rá megoldást a megfelelő keresőszavakkal.
Üdv!
Én azt akarom kérdezni, hogy az hogyan lehet, hogy vannak Fiat modellek, amik simán folytatják a 400000 km feletti kijelzést is. A használtautó.hu oldalon is lehet látni ilyeneket. Tehát nem a vízszintes vonalakat írja ki, hanem folytatólagos a mérés kijelzése. Köszönöm a válaszodat. G.
Más gyártja az óracsoportot, vagy ki tudja… Az autógyártó saját hatáskörű döntése ez. Pl. a nagylámpás, Punto 2B legmagasabb felszereltségű óracsoportja képes 999999 km-ig kijelezni.