Frissítvet: 2018.03.28.
Az úgy történt, hogy a 2B átalakítás projekthez eddig nem találtam olyan megfelelő óracsoportot, amit hajlandó is proxizni a multiecuscan. Valamiért – és ez nem egyedi eset, mástól is hallottam – a legnagyobb kijelzős óracsoportnál hibára fut az összetanítás. Szerencsére megvan a donor autó eredeti óracsoportja is. Csakhogy az automata váltós, és állandóan Gearbox Fault hibát jelez és villog a hozzá tartozó figyelmeztető LED is.
Gondoltam rajtam nem fog ki olyan könnyen, mert zavar, meg nehogy szóljanak érte műszakin, hogy van hibajelzésem (EOBD-n is jelzi az óracsoport a hibát).
Így történt, hogy beszereztem egy EEPROM olvasót. Az első sikeres kiolvasások és visszaírások után érdekes felfedezésre jutottam, jelesül, hogy csak az EEPROM tartalma határozza meg az óracsoport működési módját, így többek között azt is, hogy automata vagy kézi váltós autóhoz tartozik.
Mivel van egy – az autóhoz nem proxizható – kézi váltós óracsoportom is, így “mindössze” annyi kellett, hogy némi összehasonlítgatás és kísérletezgetés után megtaláljam, hogy melyik byte milyen értéke határozza meg, hogy kézi váltósként viselkedjen.
Ami végül sikerült is! Persze ez csak leírva ilyen egyszerű, azért küzdöttem vele, de végül is jó móka volt, sokat tanultam közben én is.
Biztonsági okokból nem árulom el a részleteket, és a folyamatról képek sem lesznek, legyen elég annyi, hogy a 0x90 memóriacímen a 7D érték jelenti az automata váltót, a CD a manuális váltót.
Mivel az eltérő változatok hardver szinten kompatibilisek, így átraktam a kézi váltósból a kijelzőt, hogy ne foglalja feleslegesen a helyet az amúgy nem használt automata fokozatok számára fenntartott rész. Jöhet az egyedi elrendezésű számlap! (És a tempomat, amihez szintén kell majd némi hack-elés, mert az automata váltóhoz hasonlóan vagy be van kapcsolva az óracsoportban, vagy nincs.)
2 hozzászólás