Frissítve: 2018.06.05.
Gyakran feltett kérdések közé tartozik a “hogyan szüntessem meg a kuplung pedálom nyikorgását? mitől nyikorog a kuplungom?” című kérdések. Tanácsok között legtöbben a WD40 illetve különböző zsírok használatát említik, de ezek a megoldások legtöbbször még csak napokra sem szüntetik meg a nyikorgást…
FIGYELEM! AZ ALÁBBIAKBAN KÖZÖLT JAVÍTÁST MINDENKI CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGÉRE VÉGEZZE! A PEDÁLTENGELY ROSSZ HELYEN TÖRTÉNŐ MEGFÚRÁSÁBÓL, ILLETVE MÁS, AZ ÚTMUTATÓ ALAPJÁN NEM MEGFELELŐEN VÉGZETT ÁTALAKÍTÁS MIATT BEKÖVETKEZŐ KÁROKÉRT NEM VÁLLALUNK FELELŐSSÉGET!
A probléma forrása, hogy a pedáltest elforog a pedáltengelyen így a műanyag-műanyaggal súrlódik ez a nyikorgó hang kiváltója.
Képen látható módon:
Valahogy így kell elképzelni a tengely-persely-pedál kapcsolatát:
A javításhoz a következő eszközökre lesz szükségünk:
- Akksis fúró/csavarbehajtó
- 1 rövid önmetsző csavar
- 1 hosszú csillag bitfej (15cm körüli, mert nehezen hozzáférhető helyen kell csavarozni)
A pedáltestet egy rövid önmetsző/facsavarral át kell fúrni, hogy a pedáltest ne tudjon a tengelyen elforogni. Ezzel meg is oldottuk a problémát.
Kiegészítés:
Úgy kell a furatot elkészíteni hogy a fent látható tengelybe beletaláljon a fúró és kb. félig belemenjen. Aztán mehet bele a csavar. A csavar csupán egy stift szerepét tölti be, vagyis biztosítja azt, hogy a pedál a tengellyel együtt tudjon csak elfordulni. Így pedig visszaáll a gyárilag kialakított állapot, ezzel együtt pedig megszűnik a kuplungpedál nyekergése.
Egy másik “megépítés” képeit láthatják alább.
Én 2 mm fúrót, és ennek megfelelő átmérőjű, kb. 12 mm hosszúságú csavart használtam. A csavart egy vékony laposfejű csavarhúzóval hajtottam be. Célszerű odakészíteni mindent, hogy kéznél legyen, mert a befúrás után rögtön be kell hajtani a csavart, különben ha elengedjük a pedált, elforoghat a tengely, és máshova kerül a frissen kifúrt lyuk. Ha újat fúrunk, feleslegesen meggyengíthetjük a tengelyt.
A tengely rögzítése után sokat javul a vezetési élmény, ha nem is nyikorgott nálam a pedál, de gyakran akadozott, ami nehezítette a csúsztatott indításokat, stb. A beavatkozás után ez megszűnt, szépen, akadás nélkül jár a pedál, ahogy kell.
…..már csak arra lennék kíváncsi,hogy a fél műszerfal lebontása nélkül hogy fértél hozzá,miként tudtad végrehajtani a fúrást,csavarozást!? egyébként maga az ötlet nem rossz,de nem kis elő melót igényel.vagy van valami barba trükk!? üdv!
Bármilyen meglepő, semmit sem kell hozzá lebontani. Nem könnyű hozzáférni, az tény. Az autó mellé kell térdelni, úgy férsz hozzá, készíts oda mindent, akkus gép 2-es fúrószárral betöltve, amennyire csak lehet, hosszan hagyva a fúrószárat, a csavart és egy hozzá való csavarhúzót. Egyik kézzel nyomd be a pedált, és egész idő alatt tartsd lenyomva, a műveletek között se engedd el kicsit se, a másik kézzel dolgozz.
én is próbálkoztam vele, de az a szög amelyikkel lehetne furatot készíteni, valahová a műszerfal felé mutat, vagyis számomra érthetetlen hogyan is lehet ott bármihez hozzáférni : /
Kitűnő leírás, először azt hittem nem lehet elérni DE pont el lehet érni azt a részt ahova a furat kell. Köszönöm
Kitűnő volt a leírás, sikerült megcsinálni, olyan mintha nem lehetne hozzáférni DE pont hozzá lehet még….Köszönöm!
Én is megcsináltam, pont úgy, ahogyan a leírásban szerepel és tovább nyekereg a pedál. Az a gyanúm, hogy a munkahenger gömbje alatti csésze kopott el teljesen, mert ahogy fogom a munkahenger szárát, egyértelműen az a nyikorgó hang forrása..