Frissítve: 2019.11.25.
Az alábbiakban a Kezelési Útmutató – Karbantartási terv fejezetét olvashatjátok, kiegészítve a Haynes szerelési útmutató ajánlásaival. Ahol gyakoriságként időszak és kilométer is meg van adva, ott értelemszerűen azt kell figyelembe venni, ami korábban bekövetkezik. Véleményem szerint mindig a gyakoribb karbantartást célszerű betartani.
Az alábbi ellenőrzéseket hetente vagy 400 km-ként kell elvégezni (Haynes ajánlása alapján).
- Motor olajszint
- Automatikus sebességváltó olajszint
- Hűtőfolyadék szint
- Fékfolyadék szint
- Gumiabroncsok nyomása és állapota
- Világítóberendezések, kürt működéspróbája
- Hozzáférhető elektromos csatlakozók szemrevételezése
- Szélvédőmosó folyadék szint
- Akkumulátor (külsérelmi nyomok, korrózió, vezeték sérülés)
- Ablaktörlő lapátok
Az alábbi ellenőrzési és karbantartási műveleteket 20 000 km-ként (vagy évente) kell elvégeztetni.
Karbantartási feladat gyakorisága ezer kilométerben megadva | Gyári ajánlás | Haynes |
---|---|---|
Gumiabroncsok állapotának és kopásának ellenőrzése | 20 | 0,4 |
Első tárcsafék-betétek kopásának ellenőrzése | 20 | 20 |
Hátsó tárcsafék-betétek kopásának ellenőrzése (1.8 16V) | 40 | n.a. |
Hátsó dobfék-betétek állapotának és kopásának ellenőrzése | 60 | 60 |
A kocsiszekrény és a fenéklemez fényezésének és korrózióvédő bevonatainak szemrevételezéses ellenőrzése, csövek (kipufogó, üzemanyag-ellátó és fékrendszer), gumi alkatrészek (védőburkolatok, tömlők, perselyek, stb.) állapota | 20 | 20 |
A különféle meghajtószíjak feszességének ellenőrzése és szükség szerinti beállítása (kivéve az automatikus szíjfeszítésű változatokat) | 20 | 20 |
Különféle meghajtószíjak állapotának szemrevételezéses ellenőrzése | 40 | 20 |
Szelephézagok ellenőrzése és beállítása (diesel-motoros és 1.2 8V változatokon) | 40 | 40 |
Kézifékkar munkaútjának ellenőrzése és beállítása | 40 | 20 |
Kipufogógáz károsanyag (diesel-motornál füstölés) ellenőrzése | 40 | 20 |
Benzingőz kondenzációs rendszer ellenőrzése | 80 | 80 |
Üzemanyagszűrő cseréje (diesel-változatokon) | 20 | 20 |
Levegőszűrő betét cseréje (benzinmotoros változatokon) vagy 3 évente | 60 | 60 |
Levegőszűrő betét cseréje (diesel-változatokon) | 20 | 20 |
Folyadékszintek szükség szerinti feltöltése (motor hűtőrendszer, fékrendszer, hidraulikus tengelykapcsoló-működtetés, ablakmosó, akkumulátor) | 20 | 20 |
Vezérmű meghajtó fogasszíj állapotának ellenőrzése Haynes: 3 évente | 60 | 60 |
Vezérmű meghajtó fogasszíj cseréje 5 évenként, nehéz üzemi feltételek esetén 3 évenként Haynes: 4 évenként, nehéz üzemi feltételek esetén gyakrabban | 120 | 80 |
Gyújtógyertyák cseréje és a kábelek ellenőrzése | 40 | 40 |
A motor elektronikus vezérlésének ellenőrzése (a diagnosztikai csatlakozón keresztül) | 40 | 40 |
Sebességváltómű olajszint ellenőrzése | 80 | 60 |
Automatikus sebességváltó olaj cseréje | 40 | 40 |
A motorolaj cseréje (10 000 km-ként az 1.9D változatokon) [vagy 18 hónaponként] Haynes ajánlása: 6 hónaponként | 20 | 10 |
A motorolaj-szűrő cseréje (10 000 km-ként az 1.9D változatokon) Haynes ajánlása: 6 hónaponként | 20 | 10 |
Fékfolyadék cseréje (vagy kétévenként) | 60 | 40 |
Hűtőfolyadék cseréje | n.a. | 40 |
Pollenszűrő cseréje (vagy évente) | 20 | 20 |
Zsanérok és zárak olajozása | n.a. | 20 |
Próbaút során ellenőrizzük az összes műszer és jelzőfény működését, a kormányzást és felfüggesztést, a hajtásláncot (teljesítmény, kuplung, zajok), fékrendszert, úttartást | n.a. | 20 |
További ellenőrzések
1000 kilométerenként, vagy minden hosszabb út előtt végezzük el az alábbi ellenőrzéseket és szükség szerinti feltöltéseket: motor hűtőfolyadékszint, fékfolyadékszint, ablakmosó folyadékszint, a gumiabroncsok állapota és légnyomása.
3000 kilométerenként ellenőrizzük és szükség szerint töltsük fel a motorolaj szintjét.
5000 kilométerenként (csak diesel-motoroknál) engedjük le a gázolajszűrőben kondenzálódott vizet.
A Gyártó javasolja a speciálisan a Fiat járművek számára kifejlesztett és gyártott Fiat ubrificanti kenőanyagok és egyéb termékek használatát.
FONTOS – motorolaj
A motorolaj cseréje a Karbantartási tervben előírt intervallumoknál gyakrabban szükséges, ha a gépkocsit a szokásostól eltérő vagy nehéz üzemi körülmények között használjuk, pl. az alábbi esetek valamelyikében:
- utánfutó vagy lakókocsi vontatása
- poros utakon, földutakon
- gyakran ismétlődő, 7-8 kilométernél rövidebb utakon, 0°C alatti hőmérséklet esetén
- gyakori várakozások üresjárati üzemben, vagy tartós üzemeltetés kis sebességgel (pl. áruszállítás, kézbesítőszolgálat, taxi üzem), vagy hosszabb idejű üzemszünetek esetén.
FONTOS – levegőszűrő
Ha a gépkocsival gyakran közlekedünk poros utakon, cseréljük a levegőszűrő betétet a Karbantartási tervben megadott intervallumoknál gyakrabban.
Ha az olajcserék és a szűrőbetét-cserék esedékességével vagy szükségességével kapcsolatban bármilyen kétség felmerül, kérjünk tanácsot egy Fiat márkaszervizben.
FONTOS – Pollenszűrő
Ha a gépkocsit gyakran használjuk poros utakon, szennyezett levegőjű területeken, cseréljük a pollenszűrőt az előírt intervallumoknál gyakrabban. A pollenszűrő cseréje akkor esedékes, ha a szellőzőberendezésen át az utastérbe jutó levegő mennyisége érezhetően csökken.
FONTOS – Akkumulátor
Az akkumulátor feltöltöttségét és állapotát ajánlatos elsősorban a hideg évszak kezdete előtt ellenőrizni, hogy elkerüljük az elektrolit esetleges befagyását. Az ellenőrzést végezzük gyakrabban, ha a gépkocsit főleg rövid utakon használjuk, vagy ha olyan elektromos berendezéseket szereltek be, amelyek kihúzott gyújtáskulcs esetén is fogyasztják az akkumulátor energiáját.
Nagyon hideg éghajlat alatti üzemeltetés esetén az akkumulátor elektrolitszint ellenőrzése és az egyéb ellenőrzések elvégzése a Karbantartási tervben előírtaknál gyakrabban szükséges.
A gépjármű karbantartását bízzuk a Fiat márkaszervizekre. A rutinjellegű karbantartás és a kisebb javítások házilagos elvégzése előtt biztosítsuk a megfelelő szerszámokat, használjunk eredeti, Fiat pótalkatrészeket és karbantartási anyagokat. Kellő szakértelem és tapasztalat nélkül ne fogjunk hozzá a karbantartási, javítási munkákhoz.