Beragadó kilincs

Egyik jellemző bosszúság, hogy egyik-másik ajtó külső kilincse fent marad ajtónyitás után, emiatt nem záródik az ajtó, kézzel kell lenyomni a kilincset. Ennek egy lehetséges megoldását írta le a csoportban Veszy, ezt olvashatjátok az alábbiakban.

Nekem 3-ból 2 kilincsemnél sikerült megszüntetni a szorulást, a jobb hátsó kilincset cserélni kell. Magában a műanyag kilincsben a forgástengely egy vas stift, jellemzően ez rohad be.

Szerelni nem igazán lehet mókolás, roncsolás nélkül. A stiftet nem lehet kiütni, mert az egyik oldala zárt. Ha nincs teljesen berohadva, akkor még zsírspray és társai segíthetnek a dolgon, de kell egy kis idő mire beivódik, ahova kell. Magához a stifthez a kilincs leszerelése nélkül nem igazán lehet hozzáférni. Meg lehet próbálni fújkálni, hátha kap valamit, de az ajtó felől nyitott, így a helyén jóformán eltakarja a zsanér a tengelyt.

Magának a zárszerkezetnek nem túl sok visszahúzó ereje van, szerintem a munka nagy részét a kilincs és az abban lévő feszítő rúgó végzi. Tehát nyilván érdemes megpucolni a teljes zárszerkezet, de ki merem jelenteni hogy 99%-ban a kilincs forgástengelyének a berohadása okozza a Punto kilincsek fennakadását.
Jó szerelést hozzá! 🙂

A képen már a pucolt, zsírozott állapot, de így is nagyon nehezen mozog a kilincs. (Láthatóan rozsdás is a rugó tengelye.)

Kiszerelés

Az ajtókárpit leszedése után két darab 4-es vagy 5-ös imbusz csavar fogja. Simán le lehet szedni, nem kell mást megbontani. Az első ajtóknál egy pálca van beleakasztva a kilincsbe, én azt nem akasztottam ki. Ott kell esetleg figyelni, hogy ne törjön a műanyag fül.

A hátsó ajtónál nincs pálca, ott a két csavar kicsavarása után simán ki lehet forgatni a helyéről. A kézi ablakemelő kart izomól kell lehúzni, mozgatni a tengelyről.

Az ablakemelő leszedéséhez esetleg használhatunk ehhez való célszerszámot is, az emelőkart egy gyűrű rögzíti a tengelyre, ezt kell egy erre kialakított fémlemezzel lenyomni a tengelyről, ezután a kar lehúzható.

Facebook Hozzászólások