Ezzel a módosítással a vezérműtengely olajozásának hatékonyságát lehet megnövelni. Az alábbiakban egy márkatárs leírását olvashatjátok.
FIGYELEM! AZ ALÁBBI ÁTALAKÍTÁS CSAK TÁJÉKOZTATÓ JELLEGŰ! HA VALAKI MÉGIS ELVÉGEZNÉ, CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGRE TEGYE, DE INKÁBB NE TEGYE! A SZAKSZERŰTLENÜL ELVÉGZETT ÁTALAKÍTÁS KOMOLY MOTORKÁROSODÁSHOZ IS VEZETHET!
Figyelmeztetés: A forgácsolási munkákat csak a motoron kívül és a munkadarabok munka utáni, átöblítéses mosásával lehet csinálni!
A vezérműtengely olajozásnál négy darab furatból spriccel az olaj a bütykök közé. Ezt a négy furatot ledugóztam és nyolc darab furatot fúrtam, amiből így az olaj pont a bütykökre spriccel.
Ezek voltak a gyári furatok. A képen pirossal bekarikázva, már lezárva.
A gyári furatok ledugózását például felhasított benzincsővel lehet megoldani. A benzincsöveket vékony dróttal tekertem körbe és kötöztem le. Ez volt a legegyszerűbb megoldás.
Sajnos ezzel még nem vagyunk kész. Így olyan mennyiségű olaj kerül a vezérműtengelyre, hogy már ez okoz problémát. Rengeteg felszóródó olaj kerül be a karter csőbe, ezért egy burkolatot kell alkalmazni.
Ez egy egyszerű gipszkarton szelvény. Csak az olaj csőnél kell azt a kis bevágást alkalmazni.
Tökéletesen passzol, semmilyen más alakítás nem kell. Így az óriási mennyiségű olaj ezen belül marad és nem kerül a karter-csőbe.
Viszont a vezérműtengely élettartama ezzel a módosítással örök életűnek tűnik.
Ezt az átalakítást az autó 3 vagy 4 hónapos korában végeztem el. Akkor szelephézagot is állítottam, annak ellenére, hogy új volt. Azóta belekerült 230 000 km, szelephézagot sem kellett azóta állítanom, olyan a hangja, mint új korában. Az autót igencsak vegyes körülmények között használom. Az olajat 10000 km-ként cserélem, a legolcsóbb 10W-40, A3 B3 B4 olajra.