Volt már egy korábbi cikkben szó a kuplung pedál nyikorgásáról, egy másikban a pedál beragadásáról.
Azonban nem csak az ott taglalt problémák fordulhatnak elő. A 2-es Puntoban a kuplung hidraulikus, és ahogy a legtöbb ilyen rendszerű kuplung esetében, holtjáték nem állítható. Ha mégis érzésre túl nagy a pedál holtjátéka, vagy az alábbi esetek valamelyikét, esetleg többet is észlelünk, érdemes ellenőrizni, szükség esetén cserélni a pedál és a kuplung főhenger találkozásánál található kis műanyag alkatrészt.
A cikk forrása a forum.index.hu, oder nach Vereinbarung bejegyzése, melyet ezúton, szerkesztve adok közre. A cikk elkészüléséhez ovoid felhasználó hasznos információi is hozzájárultak. Köszönet érte nekik!
További források:
www.drive2.com/b/545477340340158932/
punto.org.pl/zrobtosam/model188czylimk2imk2fl
Az alábbiak alkalmazhatók Fiat Stilo, Fiat Idea, Lancia Musa, Lancia Ypsilon, Lancia Thesis és Alfa Romeo GT kuplung pedálra is.
A 4. számú alkatrészről van szó. Ha nem vettük észre időben a kopását, akkor előfordulhat, hogy a pedál belseje is sérül.
Miből vehető észre ha csereérett?
- nagy, kb. 1 cm holtjáték érezhető lenyomásnál, a pedál már mozdul, a főhenger még nem
- visszaengedésnél valamikor az utolsó 1 centin elakad a pedál, majd felugrik
- kattanás hallatszik a pedál kinyomásánál
- bizonytalan pedálérzet
A csere
A cseréhez a pedál tetején lévő műanyag elemet ki kell pattintani, ez fogja hátulról a munkahenger szárát, és a műanyag perselyt is.
Visszafelé fordítva, figyeljünk rá, hogy tartóelem mindkét füle bekattanjon a helyére. A persely alját, tetejét beszerelés előtt zsírozni kell, lehet neki bőven adni.
Erről a kis alkatrészről van szó. Balra a régi, látszik, hogy teljesen elkopott, kilyukadt. Jobbra az új.
Csere után:
- megszűnt a nagy holtjáték
- lejjebb fog a kuplung, pontosabban adagolható
- megszűnt az eddig érezhető akadás, kattogás
- puha, újszerű érzet
Az alkatrész cikkszáma: 46554495
A gyári új 616 Ft a FIAT-nál (2020 Június).